La Seu Electrònica és una oficina virtual que el Ministeri de Treball i Immigració ha posat en marxa a Internet per atendre el dret dels ciutadans d'interactuar amb l'Administració per mitjans electrònics, tal com estableix la Llei 11/2007.
Les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) estan revolucionant la forma en què les persones i les empreses es comuniquen entre si i amb les Administracions Públiques. En aquest context, les Administracions Públiques, compromeses amb el principi d'eficàcia que enuncia l'article 103 de la Constitució Espanyola, estan adaptant-se progressivament a aquests canvis per poder oferir als ciutadans els avantatges i possibilitats d'aquesta nova forma de comunicació.
Les TIC permeten apropar l'Administració als ciutadans, de tal manera que, des de casa seva o des del seu lloc de treball, poden realitzar el mateix tràmit que feien abans de forma presencial, estalviant desplaçaments i temps d'espera. A més, la Seu Electrònica permet usar les aplicacions disponibles els 365 dies de l'any les 24 hores del dia. Cal tenir en compte que la recepció en dies inhàbils s'entendrà efectuada el primer dia hàbil següent.
Des de la seva arribada a la seu electrònica del Ministeri de Treball i Immigració està navegant en una connexió segura (tota la informació entre vós i la seu electrònica viatja «xifrada» per la xarxa). A més, l'accés mitjançant certificats electrònics garanteix la identitat de la persona.